Στην εκπαίδευση ενηλίκων η ενεργητική συμμετοχή, που οδηγεί στην αποτελεσματική μάθηση, προωθείται μέσα από μεθόδους που αναπτύσσουν την αλληλεπίδραση μεταξύ του εκπαιδευτή και των εκπαιδευόμενων, αλλά και μεταξύ των ίδιων των εκπαιδευομένων, και δίνουν στους τελευταίους πηγές ώστε να αναζητούν πληροφορίες, να αναπτύσσουν την κριτική τους ικανότητητα, να επεξεργάζονται λύσεις, να μαθαίνουν πράττοντας.
Πηγές μάθησης δεν αποτελούν μόνο όσα γνωρίζουν και δημιουργούν ο εκπαιδευτής και οι εκπαιδευόμενοι ή όσα περιέχουν οι διάφορες μορφές διδακτικού υλικού. Πηγή μάθησης μπορεί εξίσου να είναι κάποιος ειδικός ή ένα έμπειρο πρόσωπο που προσκαλείται στο Σχολείο, με στόχο να μεταφέρει την εμπειρία του στους εκπαιδευόμενους (Πηγή: Μεθοδολογία Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Α. Κόκκος, ΕΑΠ). Στην περίπτωση αυτή χρησιμοποιείται η εκπαιδευτική τεχνική «Συνέντευξη από Ειδικό» όπου το Σχολείο μας πιστό στις βασικές αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων πραγματοποιεί.
|