Δραστηριότητες

Εξωσχολικές Δράσεις
Σύμφωνα με τη φιλοσοφία που διέπει τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας η αποτελεσματική μάθηση μπορεί να επιτευχθεί και έξω από τη σχολική τάξη. Έτσι η ανακάλυψη της γνώσης επιτυγχάνεται και έξω από το σχολείο με την αξιοποίηση όλων των κοινωνικών χώρων που μπορούν να προσφέρουν πρόσθετες γνώσεις, εμπειρίες και ικανότητα κριτικής ανάλυσης των γεγονότων. Πέρα όμως από την κατανόηση συγκεκριμένων γνωστικών αντικειμένων θα πρέπει να αναπτύσσονται και οι κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών διαμορφώνοντας θετικές στάσεις ζωής.Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση για την οργάνωση και λειτουργία τους  τα σχολεία αυτά διέπονται από διαφορετικό χαρακτήρα και διαφορετική φιλοσοφία διαμορφώνοντας ένα ευέλικτο πρόγραμμα σπουδών αξιοποιώντας κοινωνικούς χώρους απ” τους οποίους μπορεί να αντληθεί γνώση και εμπειρία (χώροι εργασίας, κοινωνικής συνάθροισης, καλλιτεχνικής δημιουργίας, πολιτιστικών εκδηλώσεων κ.α.).
Εξωτερικοί Συνεργάτες
Στην εκπαίδευση ενηλίκων η ενεργητική συμμετοχή, που οδηγεί στην αποτελεσματική μάθηση, προωθείται μέσα από μεθόδους που αναπτύσσουν την αλληλεπίδραση μεταξύ του εκπαιδευτή και των εκπαιδευόμενων, αλλά και μεταξύ των ίδιων των εκπαιδευομένων, και δίνουν στους τελευταίους πηγές ώστε να αναζητούν πληροφορίες, να αναπτύσσουν την κριτική τους ικανότητητα, να επεξεργάζονται λύσεις, να μαθαίνουν πράττοντας.
Πηγές μάθησης δεν αποτελούν μόνο όσα γνωρίζουν και δημιουργούν ο εκπαιδευτής και οι εκπαιδευόμενοι ή όσα περιέχουν οι διάφορες μορφές διδακτικού υλικού. Πηγή μάθησης μπορεί εξίσου να είναι κάποιος ειδικός ή ένα έμπειρο πρόσωπο που προσκαλείται στο Σχολείο, με στόχο να μεταφέρει την εμπειρία του στους εκπαιδευόμενους (Πηγή: Μεθοδολογία Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Α. Κόκκος, ΕΑΠ). Στην περίπτωση αυτή χρησιμοποιείται η εκπαιδευτική τεχνική «Συνέντευξη από Ειδικό» όπου το Σχολείο μας πιστό στις βασικές αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων πραγματοποιεί.