Εργαστήρια 2021 – 22

Εργαστήριο Ποίησης – Τραγουδιών – Δημιουργικής Γραφής

Διάλεξα τον ποιητή Τάσο Λειβαδίτη να ασχοληθούμε στο εργαστήριο γιατί ο Τ. Λειβαδίτης είναι ένας ποιητής που τον διαβάζω πολλά χρόνια, μου αρέσει, με συγκινούν οι στίχοι του και τα τραγούδια του, που μελοποίησαν σπουδαίοι συνθέτες (κυρίως ο Μίκης Θεοδωράκης).
Πιστεύω πως οι στίχοι του θα αγγίξουν και την δική σας καρδιά γιατί είναι στίχοι γεμάτοι νόημα, ομορφιά και ανθρωπιά. Για όλα μας μιλάει μέσα από την ποίηση του: για τον έρωτα, την αγάπη, τη μοναξιά, τον Χριστό, τον Θεό, τον αγώνα, την ελευθερία. Και μπορεί οι στίχοι του να μας εμπνεύσουν και να γράψουμε και εμείς τα δικά μας σ τ ι χ ά κ ι α, τις δικές μας σκέψεις και συναισθήματα.

Η υπεύθυνη καθηγήτρια
Θάλεια Γιαννούτσου
(ΠΕ78, Κοινωνικών Επιστημών)

Εργαστήριο με θέμα: Η τροφή μας ως παράγοντας καλής υγείας και ευεξίας του οργανισμού μας και ως πηγή έμπνευσης για καλλιτεχνικές δημιουργίες

Στο εργαστήριο αυτό θα ανακαλύψουμε πολλά μυστικά για καλή διατροφή, όπως μεσογειακή διατροφή, τροφές που κάνουν καλό στην υγεία, θρεπτικά συστατικά της τροφής και ο ρόλος τους στην υγεία, βότανα, υπερ-τροφές κτλ. «Φάρμακο ας γίνει η τροφή σας και η τροφή σας ας γίνει φάρμακό σας» έλεγε ο Ιπποκράτης ο οποίος πίστευε πως η διατροφή μας είναι το σπουδαιότερο πράγμα για την σωματική και ψυχική υγεία, και πως τα καλύτερα φάρμακα μας τα προσφέρει η φύση απλόχερα. Ισχύει αυτό; Μαζί θα το ανακαλύψουμε!
Επίσης, θα εμπνευστούμε από την τροφή μας για καλλιτεχνικές δημιουργίες, όπως φωτογραφίες εμπνευσμένες από κάτι φαγώσιμο, ψηφιδωτά από όσπρια-μακαρόνια-ξηρούς καρπούς, λαμπάδες για το Πάσχα με κανέλα -αποξηραμένα φρούτα ή καφέ κτλ. Κάθε σας έμπνευση με βάση την τροφή μας μπορεί να γίνει τέχνη. Ακόμα και η καλή μαγειρική είναι μια μορφή τέχνης!

Οι υπεύθυνες καθηγήτριες
Ζαρβαλά Ιωάννα (ΠΕ06, Αγγλικών)
Τσιράκη Μαρία (ΠΕ88.05, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης)

Εργαστήριο με θέμα:  Φιλική πόλη για άτομα με αναπηρία

Η πλειοψηφία του κόσμου προσπερνά τα άτομα με αναπηρίες πιστεύοντας ότι πρόκειται για σπάνιες περιπτώσεις άτυχων συνανθρώπων μας. Ωστόσο, τα άτομα με αναπηρία δεν αποτελούν μία αμελητέα πληθυσμιακή κατηγορία. Πρόσφατη έρευνα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής έδειξε ότι το 5,3% των νοικοκυριών στην Ελλάδα έχουν ένα άτομο με κάποιας μορφής δυσλειτουργία (όραση, κινητικά προβλήματα κ.ά.), η οποία περιορίζει σοβαρά την δραστηριότητά του. Βέβαια, τα άτομα αυτά –παιδιά ή μεγαλύτεροι-, παρά το πρόβλημα της αναπηρίας τους, είναι φυσιολογικοί άνθρωποι που θέλουν να παίξουν, να διασκεδάσουν, να σπουδάσουν, να εργαστούν και να προσφέρουν στην κοινωνία. Αλλά, η κοινωνία συχνά δείχνει να τους αγνοεί. Τους αντιμετωπίζει ως ένα διαφορετικό κόσμο που ζει παράλληλα με το δικό μας και με τη στάση της τους απομονώνει και τους περιθωριοποιεί.
Ωστόσο, χρέος μιας δημοκρατικής, συμπεριληπτικής κοινωνίας, όπου όλοι αισθάνονται αποδεκτοί και χρήσιμοι, είναι η ισότιμη ένταξη των ανθρώπων με αναπηρία και η εξασφάλιση ίσων δικαιωμάτων και ευκαιριών για όλους τους πολίτες της, κυρίως τους πιο ευάλωτους.
Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο σχεδιασμός βιώσιμων, φιλικών πόλεων που διευκολύνουν τη μετακίνηση ατόμων με αναπηρία και προσφέρουν εύκολη πρόσβαση τόσο στους δικούς τους πολίτες όσο και σε τουρίστες όλων των ηλικιών και ικανοτήτων.

Οι υπεύθυνοι καθηγητές
Κύρκος Σπυρίδων (ΠΕ02, Ελληνικής Γλώσσας)
Οικονόμου Ιωάννης (ΠΕ03, Μαθηματικών)

Εργαστήριο με θέμα:  “Αποκρυσταλλώνοντας”… την κακοποίηση και τις διακρίσεις.

Το συγκεκριμένο project περιλαμβάνει δύο θεματικές ενότητες, που αν και φαινομενικά φαίνονται  αταίριαστες, πρόκειται να συνδυαστούν αρμονικά .
Πρόκειται για τον συνδυασμό των φυσικών επιστήμων και καλλιτεχνικών θεμάτων όπου θα υπάρχει:

  • Η δημιουργία κρυστάλλων μέσω χημικών πειραμάτων.Οι συμμετέχοντες θα κατασκευάσουν εργαστηριακά κρυστάλλους από διαφορετικές ενώσεις που αποδίδουν διαφορετικά σχήματα χρωματικά αποτελέσματα .
  • Εικαστική ενότητα που αφορά την δημιουργία καλλιτεχνικών θεμάτων.

Οι δυο αυτές ενότητες θα συνδεθούν ώστε να αποτυπωθεί το τελικό αποτέλεσμα.
Οι συμμετέχοντες θα φιλοτεχνήσουν δισδιάστατες ή τρισδιάστατες κατασκευές με θέμα “Διακρίσεις-Κακοποίηση” εμπλουτίζοντας τες, με τους κρυστάλλους που έχουν ήδη δημιουργήσει.
Σκοπός του προγράμματος είναι :

◾ Να μάθουμε να κατασκευάζουμε κρυστάλλους, μέσω πειραμάτων.

◾ Να δημιουργούμε εικαστικά θέματα με την χρήση μικτών υλικών.

◾ Να αναγνωρίζουμε το δικαίωμα στην Διαφορετικότητα.

ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ-ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ
Ένας από τους στόχους του προγράμματος είναι να εκφράσουμε δημιουργικά τις απόψεις μας σχετικά με τις “ διακρίσεις ή την κακοποίηση” που πολύ πιθανόν έχουμε βιώσει και εμείς οι ίδιοι.
Διακρίσεις φυλετικές, κοινωνικές, έμφυλες, ταξικές. Κακοποίηση σωματική ή ψυχολογική ή λεκτική.
Όταν κάποιοάνθρωπος είναι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ είναι  εξίσου ΙΣΟΣ..? Μήπως είμαστε εμείς οι διαφορετικές/οι;
Άνθρωποι είμαστε. Ανθρώπινοι είμαστε;

Οι υπεύθυνοι καθηγητές
Μάρκου Ευγενία (ΠΕ89.01, Αισθητικής – Πολιτισμικής Αγωγής)
Υψηλάντης Κωνσταντίνος  (ΠΕ04, Φυσικές Επιστήμες)

Εργαστήριο Πιστοποίησης Βασικών Δεξιοτήτων Πληροφορικής

Σκοπός του εργαστηρίου είναι να προετοιμάσει κατάλληλα εκείνους τους εκπαιδευόμενους που επιθυμούν να συμμετάσχουν σε εξετάσεις για την απόκτηση πιστοποίησης βασικών δεξιοτήτων πληροφορικής  στις τρεις βασικές ενότητες Word, Excell και Internet. Παρέχεται έτσι η δυνατότητα να αποκτήσουν επιπλέον εφόδια προκειμένου να ενταχθούν με αξιώσεις στην αγορά εργασίας. Οι εξετάσεις θα διεξαχθούν εκτός σχολικού περιβάλλοντος σε πιστοποιημένο εξεταστικό κέντρο πληροφορικής.

Ο υπεύθυνος καθηγητής
Κρανάς Αθανάσιος
(ΠΕ86, Πληροφορικής)