Εργαστήρια 2017-18

Εργαστήριο Πιστοποίησης Βασικών Δεξιοτήτων Πληροφορικής

 Σκοπός του εργαστηρίου είναι να προετοιμάσει κατάλληλα εκείνους τους εκπαιδευόμενους που επιθυμούν να συμμετάσχουν σε εξετάσεις για την απόκτηση πιστοποίησης βασικών δεξιοτήτων πληροφορικής  στις τρεις βασικές ενότητες Word, Excell και Internet. Παρέχεται έτσι η δυνατότητα να αποκτήσουν επιπλέον εφόδια προκειμένου να ενταχθούν με αξιώσεις στην αγορά εργασίας. Οι εξετάσεις θα διεξαχθούν εκτός σχολικού περιβάλλοντος σε πιστοποιημένο εξεταστικό κέντρο πληροφορικής.

DSCN9951       DSCN9954

DSCN4068       DSCN9950

Ο υπεύθυνος καθηγητής
Κωνσταντίνος Γεωργάκης
(ΠΕ86, Πληροφορικής)

Εργαστήριο με θέμα: Ο δικός μας Γιώργος Σεφέρης

Διάλεξα τον Σεφέρη, όχι μόνο γιατί είναι σπουδαίος ποιητής αλλά γιατί μου είναι οικείος και αγαπημένος ποιητής.
Στόχος μας ήταν τα «λόγια» του Σεφέρη (συνεντεύξεις, μελοποιημένα τραγούδια από σπουδαίους συνθέτες, ημερολόγια, δοκίμια) να είναι η ΑΦΟΡΜΗ να εκφράσουμε γραπτά ή προφορικά δικές μας εμπειρίες, βιώματα, σκέψεις και συναισθήματα.
Στην τελική εκδήλωση του σχολείου μας συμμετείχαμε με τραγούδια, απαγγελίες και αφηγήσεις.

DSCN9949      DSCN4062  IMG_8920

Η υπεύθυνη καθηγήτρια
Θάλεια Γιαννούτσου
(ΠΕ78, Κοινωνικών Επιστημών)

Διαδικτυακή Αποπλάνηση

Πέρυσι, ασχοληθήκαμε με ένα σύγχρονο και σημαντικό πρόβλημα (κυρίως των νέων), τον εθισμό στο διαδίκτυο. Φέτος με μια άλλη ομάδα μαθητών του σχολείου μας διερευνήσαμε έναν ακόμη ψηφιακό κίνδυνο, τη διαδικτυακή αποπλάνηση. Πρόκειται για έναν εύκολο και προσιτό τρόπο για ενηλίκους που θέλουν να παρασύρουν κυρίως κορίτσια που βρίσκονται στην  ευαίσθητη φάση της εφηβίας, με στόχο δυστυχώς την σεξουαλική κακοποίηση. Ο δράστης χρησιμοποιεί αρκετές τεχνικές και τρόπους για να μειώσει τις αναστολές του παιδιού και στο τέλος να τον εμπιστευτεί. Το φαινόμενο αυτό έχει πάρει σημαντικές διαστάσεις και στη χώρα μας.  Σύμφωνα με έρευνα της Μονάδας Εφηβικής Υγείας το 18,5% των εφήβων δήλωσαν ότι θα συναντούσαν κάποιο διαδικτυακό φίλο στο φυσικό κόσμο ενώ σε άλλη έρευνα το 20% των παιδιών προσεγγίζεται διαδικτυακά από παιδόφιλους.

Με τους μαθητές δουλέψαμε αρκετά. Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και αναζητήσαμε πληροφορίες με τη βοήθεια του διαδικτύου από επώνυμες ιστοσελίδες και άρθρα. Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο αλλά εντοπίσαμε και πραγματικές περιπτώσεις διαδικτυακής αποπλάνησης.  Με βάση το υλικό αυτό αλλά και τις προσωπικές μας εμπειρίες προβληματιστήκαμε, τέθηκαν ερωτήσεις, έγιναν συζητήσεις και σχολιασμοί, λύθηκαν απορίες. Δεν σταματήσαμε όμως εκεί. Φτιάξαμε έναν οδηγό συνέντευξης με ερωτήματα προκειμένου να λάβουμε την κατάλληλη συμβουλευτική υποστήριξη από την ψυχοπαιδαγωγό κ. Έρη Φείδη στο χώρο που εργάζεται, τη ΣΧΕΔΙΑ. Η συνάντηση ήταν πολύ σημαντική για την ομάδα γιατί ενημερώθηκε πλήρως για το φαινόμενο και βιώθηκαν συναισθήματα χαράς και ικανοποίησης.  Θελήσαμε τα όσα ωραία ακούστηκαν εκεί να τα γνωρίσουν και οι μαθητές όλου του σχολείου και έτσι προσκαλέσαμε την κ. Φείδη να έρθει στο χώρο μας και να μας ενημερώσει για τους κινδύνους του διαδικτύου, όπως και έγινε.  Επιπλέον συμμετείχαμε στο επιμορφωτικό σεμινάριο «Προστάτεψε το Παιδί σου από το Ηλεκτρονικό Έγκλημα» που έλαβε χώρα στην αίθουσα αυτή με ομιλητή τον κ. Μανώλη Σφακιανάκη ειδικό ερευνητή και αναλυτή ηλεκτρονικών εγκλημάτων. Τέλος, σκηνοθετήσαμε και υλοποιήσαμε θεατρικό δρώμενο σχετικά με τη διαδικτυακή αποπλάνηση το οποίο παρουσιάσαμε στην τελική εκδήλωση του σχολείου μας.

Το θέμα που θελήσαμε να διερευνήσουμε είναι αρκετά ευαίσθητο. Άλλωστε πρόκειται για την ψυχική και σωματική υγεία των παιδιών. Των δικών μας παιδιών. Παιδιών που χρειάζονται την συμβουλή και υποστήριξή μας. Έτσι το είδαν και τα μέλη της ομάδας. Οι μεγαλύτεροι από την θέση της γιαγιάς, του παππού και των γονέων και οι νεότεροι από τη θέση των μελλοντικών γονιών.

DSCN4284    DSCN4116

DSCN4414    DSCN4211

Ο υπεύθυνος καθηγητής
Αναστάσιος Γκρέστας
(ΠΕ86, Πληροφορικής)

Χαμογελώντας στο Αύριο

Η ομάδα του εργαστηρίου της Αγγλικής Γλώσσας με την επίβλεψη της εκπαιδεύτριας Αμαλίας Παπακώστα, ασχολήθηκε με την Αγγλική Γλώσσα μέσα από διάφορα αγγλόφωνα τραγούδια. Στόχος του εργαστηρίου ήταν η έκθεση της ομάδας σε πιο σύνθετες δομές της γλώσσας και λεξιλόγιο μέσω της διδασκαλίας τραγουδιών από τον Αμερικανικό Κινηματογράφο. Η κατάκτηση του λεξιλογίου και των συντάξεων έγινε μέσα από ποικιλία δραστηριοτήτων που περιελάμβαναν θεατρικό παιχνίδι και καρτέλες λεξιλογίου. Η επίτευξη του στόχου του εργαστηρίου αποτυπώθηκε στην τελετή λήξης του Ιουνίου 2018, με μία δεκάλεπτη προσομοίωση της όλης εργασίας που άφησε στο κοινό θετικές εντυπώσεις.

DSCN9958   IMG_8991  IMG_8941

Η υπεύθυνη καθηγήτρια
Αμαλία Παπακώστα
(ΠΕ06, Αγγλικών)

 

Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας – Το Μέλλον είναι εδώ

Το εργαστήριο που ανέλαβαν ο εκπαιδευτής Φυσικών Επιστημών Βαγγέλης Μανταφούνης και η εκπαιδεύτρια Περιβάλλοντος Χριστίνα Κοσμά κέντρισε από την αρχή το ενδιαφέρον της ομάδας μέσα από το άκρως επίκαιρο και ενδιαφέρον θέμα του. Οι εκπαιδευόμενοι συγκέντρωσαν υλικό, συζήτησαν και προβληματίστηκαν πάνω στο θέμα των ανανεώσιμων πηγών ενώ παράλληλα κατασκεύασαν μία μακέτα με ανεμογεννήτριες. Στόχος της ?όλης διαδικασίας ήταν η γνώση, ο προβληματισμός και η ευαισθητοποίηση στο σημαντικό αυτό θέμα. Στην εκδήλωση του Ιουνίου το κοινό αγκάλιασε την προσπάθεια που παρουσιάστηκε μέσα από ένα εξαιρετικό θεατρικό δρώμενο και χειροκρότησε θερμά, όταν είδε τη μακέτα των εκπαιδευόμενων.

DSCN4077    IMG_9020

DSCN4074    IMG_9016

 Υπεύθυνοι καθηγητές
Ευάγγελος Μανταφούνης
(ΠΕ04, Φυσικός)
Χριστίνα Κοσμά
(ΠΕ12.13, Περιβαλλοντολόγος)