Επίσκεψη στο Τρόντχαϊμ, Νορβηγία

Επίσκεψη Τρόντχαϊμ, Νορβηγία, 27-31.7.2015

Η ελληνική ομάδα, αποτελούμενη από τους καθηγητές Μπέλλο Κωνσταντίνο και Δημόπουλο Δημήτρη, επισκέφτηκε, από 27 έως 31.7.2015, στα πλαίσια του χρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε προγράμματος με θέμα «Τέχνη και Τοπίο στην Εκπαίδευση Ενηλίκων», τη Νορβηγία. Τελικός προορισμός του μακρινού ταξιδιού μας ήταν το Τρόντχαϊμ, μια όμορφη πόλη που βρίσκεται εκεί που ο ποταμός Νίντελβα χύνεται στο μεγάλο Φιόρδ του Τρόντχαϊμ. Η πόλη είναι αρκετά βόρεια ώστε να παρατηρείται ο λεγόμενος «ήλιος του μεσονυχτίου»: το καλοκαίρι ο ήλιος στην περιοχή ανατέλλει στις 03:00 και δύει στις 23:40 – δεν σκοτεινιάζει σχεδόν καθόλου. Ήταν πράγματι μια αξέχαστη εμπειρία χάρη στους οικοδεσπότες μας, τον οργανισμό Sor Trondelag Musikkrad, ο οποίος οργάνωσε άρτια την επίσκεψή μας στη Νορβηγία. Η πόλη, που ιδρύθηκε από τον Βίκινγκ βασιλιά Olav Tryggvason το 997 και ήταν η πρώτη πρωτεύουσα της Νορβηγίας, διαθέτει πλούσια ιστορία και πολιτιστική κληρονομιά. Η επίσκεψή μας, μάλιστα, συνέπεσε με την πραγματοποίηση του Φεστιβάλ στη μνήμη του Αγίου Όλαφ, βασιλιά της Νορβηγίας, όπου πραγματοποιείται πλήθος μουσικών εκδηλώσεων καθώς και αναβίωση μεσαιωνικών εθίμων. Τα μέλη όλων των ομάδων μπόρεσαν να θαυμάσουν το καταπράσινο νορβηγικό τοπίο, με τα πλούσια σε σολομούς και πέστροφες ποτάμια, ενώ είχαμε την τύχη να περιηγηθούμε στους δρόμους της μεταλλευτικής πόλης R?ros, που βρέχεται από τον ποταμό Hyttelva και έχει αναγνωριστεί ως περιοχή Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την UNESCO.

d1     d2

 

Το θέμα που μας παρουσίασε ο οργανισμός Sor Trondelag Musikkrad ήταν «Μουσική και Τοπίο στην Εκπαίδευση Ενηλίκων». Πραγματοποιήθηκαν μαθήματα μουσικής και παραδοσιακών χορών, ενώ είχαμε την ευκαιρία να ακούσουμε τη μουσική που συνέθεσαν οι οικοδεσπότες μας εμπνευσμένοι από το νορβηγικό τοπίο. Η ελληνική ομάδα, έχοντας εμπειρία από την παρουσία στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας μια κοινωνικής ομάδας που πολλά από τα μέλη της είναι μουσικοί, αλλά και έχοντας χρησιμοποιήσει τη μουσική ως παιδαγωγική μέθοδο, τρόπο έκφρασης των εκπαιδευομένων, απελευθέρωσης τους από τις αναστολές, αλλά και προβολής των δράσεων του σχολείου, μπόρεσε να συμβάλλει, με τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις της, στη βελτίωση των εκπαιδευτικών τεχνικών που θα χρησιμοποιηθούν μέσα από την πράξη στην εκπαίδευση ενηλίκων.

d3     d4

 

Η εν λόγω κινητικότητα, ως τελευταία του προγράμματος, συνέβαλε στην επαφή των εταίρων και στην ανταλλαγή απόψεων για την αρτιότερη πραγματοποίηση και ολοκλήρωση του έργου. Πέρα από αυτό η συνάντηση αυτή συνετέλεσε στην επιβεβαίωση των δεσμών φιλίας που γεννήθηκαν μεταξύ όλων των εταίρων και αποτελεί εγγύηση για περαιτέρω, εκτός του προγράμματος, συνεργασία μεταξύ τους.

 

d5   d6