Διαπολιτισμικές πόλεις και ΣΔΕ Ιωαννίνων

Στις 25 Νοεμβρίου 2015 μία αντιπροσωπευτική ομάδα εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Ιωαννίνων επισκέφτηκε τη Δημοτική Πινακοθήκη προκειμένου να συμμετάσχει σε μία δράση για το προσφυγικό ζήτημα, την οργάνωση της οποίας είχε σχεδιάσει με άψογο τρόπο ομάδα φοιτητριών του τμήματος Πλαστικών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Η δράση έλαβε χώρα παρουσία του αντιδημάρχου κυρίου Παντελή Κολόκα και ομάδας εμπειρογνωμόνων του Συμβουλίου της Ευρώπης για τις διαπολιτισμικές πόλεις.

Οι εκπαιδευόμενοι ανταποκρίθηκαν συγκινητικά στο στήσιμο ενός παιχνιδιού ρόλων αλλά και εργαστηρίου εικαστικών με θέμα τη μετανάστευση αφού πρώτα είδαν σχετικό ντοκυμαντέρ και περιφέρθηκαν στην έκθεση έργων που αφορούν το προσφυγικό ζήτημα.

Τόσο οι συμμετέχοντες όσο και οι εκλεκτοί προσκεκλημένοι εξέφρασαν τη συγκίνησή τους για την προσέγγιση ενός τόσο σκληρού θέματος μέσα από τα μονοπάτια της τέχνης.

Η επιτυχής συνεργασία ώθησε τη διευθύντρια και τους μαθητές στο να προβούν σε ανοιχτή πρόσκληση των φοιτητριών στο σχολείο μας για περαιτέρω εποικοδομητικές συνεργασίες.

 dscn6493xbxb1  dscn6497xbxb1   dscn6494xbxb1

  dscn6503xbxb1 dscn6501xbxb1 dscn6500xbxb1

Στις 26 Νοεμβρίου ομάδα εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων από το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας με επικεφαλής τη διευθύντρια μας Κυρία Καίτη Σεντελέ επισκεφτήκαμε την αίθουσα ?Δημήτριος Χατζής? προκειμένου να παρακολουθήσουν τμήμα της ημερίδας για τις διαπολιτισμικές πόλεις με τίτλο ?ενσωματώνοντας τη διαπολιτισμικότητα?. Αφού ακούσαμε μία σειρά από σημαντικές ομιλίες για το θέμα συμμετείχαμε σε στρογγυλό τραπέζι, όπου η ομάδα του σχολείου μας κατέθεσε μία σειρά σημαντικών προτάσεων που αφορούν την πρόκληση που λέγεται ?Δια Βίου Μάθηση? όπως τη βιώνουμε στη δική μας δομή.

Ακολουθεί η παρουσίασή μας:

ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

Π ΡΟ Κ Λ Η Σ Ε Ι Σ

Η πρόκληση για μας είναι η αντιμετώπιση της διαπολιτισμικότητας και της διαφορετικότητας. Μία άλλη πρόκληση είναι παράλληλα η διαφορετική αφετηρία, ηλικία κουλτούρα, τα διαφορετικά στερεότυπα και αντιλήψεις με δεδομένο ότι ως ενήλικες έχουν ήδη διαμορφωμένη εν πολλοίς προσωπικότητα.

Επιπλέον πρόκληση αποτελεί η αντιμετώπιση της διαρροής, της ανεργίας, η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης .

Η μεγαλύτερη όμως πρόκληση για μας είναι η καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού.

 

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ

 

  1. Εκπαιδευτική λειτουργία με ομάδες όπου εμπλέκονται άτομα από διαφορετικές αφετηρίες
  2. Η ? εμπλοκή ? των ίδιων των εκπαιδευόμενων σε σχέδια δράσης (project) σχετικά με τη διαφορετικότητα, το ρατσισμό, την αλληλεγγύη, τη μετανάστευση, τη φιλία, τις ανθρώπινες σχέσεις, τον άνθρωπο και την ανθρωπιά.
  3. Η ενεργός συμμετοχή σε δράσεις αλληλεγγύης όπως αναδοχή παιδιών (ανά τμήμα εκπαιδευόμενων) από τον αναπτυσσόμενο κόσμο (Παλαιστίνη, Μπαγκλαντές, Ρουάντα) και προσφορά αλληλεγγύης στους πρόσφυγες της Λέσβου μέσα από προγράμματα της Action Aid .
  4. Επισκέψεις στις φυλακές με σκοπό την ψυχαγωγία των κρατουμένων
  5. Επισκέψεις στα Γηροκομεία της πόλης
  6. Επισκέψεις σε δομές στήριξης ΑμΕΑ όπως είναι η ΕΛΕΠΑΠ αλλά και άλλες.
  7. Επισκέψεις σε χώρους πολιτισμού και ενεργός συμμετοχή σε δρώμενα της πόλης που προάγουν την αλληλεγγύη και την άρση της ρατσιστικής νοοτροπίας μέσα από δρόμους της τέχνης.
  8. Προσκλήσεις στο χώρο του σχολείου επιστημόνων όλων των χώρων για ενημέρωση σε κοινωνικά ζητήματα, εθελοντισμό, αιμοδοσία, πρώτες βοήθειες και άλλα ενδιαφέροντα θέματα.
  9. Να δοθεί προτεραιότητα στους μαθητές του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας στα 5μηνα προγράμματα.

ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΕΙΣ

-Με τους τοπικούς φορείς

-Με τα συστήματα εκπαίδευσης

-Με τους εργασιακούς χώρους

Την ίδια μέρα το απόγευμα σύσσωμο το σχολείο μας υποδέχτηκε με ιδιαίτερη χαρά κλιμάκιο της Δημοτικής Αρχής και του Συμβουλίου της Ευρώπης προκειμένου να παρακολουθήσουν από κοντά το πώς βιώνουμε τη Διά Βίου Μάθηση. Η διευθύντρια Κυρία Καίτη Σεντελέ τους καλωσόρισε, τους πρόσφερε αναμνηστικά δώρα και ενημερωτικά έντυπα και τους μίλησε για το πόσο σημαντική είναι η δομή μας. Οι εκλεκτοί προσκεκλημένοι δεν έκρυψαν τον ενθουσιασμό τους και συγχαίροντάς μας μάς αποκάλεσαν παράδειγμα προς μίμηση. Ήταν μία εξαιρετική μέρα που μας έκανε όλους υπερήφανους για το ότι εμπειρογνώμονες της Ευρώπης αναγνωρίζουν τη σημασία του έργου που επιτελείται στη δομή μας.